Sunday, April 1, 2012

Zahra sakit perut...Sofia Demam Panas..

Assalamualaikum,

Kesian baby Zahra kerana sakit perut..saya dah pegi klinik jumaat baru ni dan doktor ada kasi ubat namanya Smecta..yg ni je kata doc sesuai utk baby. Saya campur dgn susu dia minum sikit je...lps tu try campur ngan air biasa, dia tak brapa nk minum....dia mmg culas ubat...culas tu tk suka la..hehe..org ganu kata culas..

Pagi ni membuang sekali...nampak najis masih ada hijau2...tu tandanya dia masih sakit perut...Mlm td saya ada kasi air zam-zam...minta pada Allah supaya disembuhkan sakit perut Zahra...moga2 mujarabla dengan izinNya. Zahra nampak ok je...tk merengek...masih aktif dan tk demam...tp mungkin sbb umurnya yg masih 8 bulan, dia tak tahu nk nilai erti kesakitan...mlm2 dia menangis mcm biasa je...tp saya sapu minyak ubat alfiat kat perut dia...dia leh tidur lps tu...

Pagi ni saya tak pegi keje sbb anak sulung, Sofia pula yg demam panas...dia dah lama tak demam panas mcm tu..Sy agak risau kalau anak sulung ni demam sbb dia dah pernah masuk spital seminggu sbb demam panas dan dia pernah nk pitam...Tu dua2 dah tidur...saya buka la laptop ni...tgk2 email office dan approve cuti staff...ramai pula staff yg cuti hari ni...ada yg plan sbb nak pegi kursus dan ada sorang lg yg sakit jugak...demam jugak...ramai jugak yang demam...musim skrang ni..sbb panas terik juga skrang ni...anak sulung sy smlm tk pegi ke mana2 pun...dia cuma main kat rumah aje...tp nak buat mcm mana, nak demam kan...

Igt hari ni selain jaga anak2 yg sakit ni nak isi masa ngan membaca...byk betul buku2 yg belum habis dibaca...saya mmg suka beli buku...tp nk baca tu mmg kena curi2 masa...kena tambah ilmu...ilmu mmg tkkan habis..ada je benda yg tk tahu...bila baca,bila cari baru lah tahu...org bekerja mmg mcm ni kot...tau hal office je...kalo tk membaca, mmg ceteklah ilmu...

Kain dah jemur...panas terik juga hari ni...jap lagi nk mentelaah...hehe..jom mentelaah..

Salam sayang dari Nozi...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...