Monday, April 16, 2012

Nutrien dalam makanan dan cadangan Shaklee sebagai supplement..

Assalamualaikum..



Saya nak tanya, adakah anda rasa anda makan makanan yang lengkap dengan nutrisi yang diperlukan atau tidak? Kita semua sudah maklum, sekarang kebanyakan makanan mengandungi pelbagai bahan kimia untuk mengawet makanan supaya tidak cepat rosak, makanan bertin, makanan segera (fast food), makanan ringan (snek) dan macam2 lagi makanan yang kita makan. Adakalanya kita terlalu banyak mengambil makanan yg kurang berkhasiat seperti fast food yang sering menjadi kegilaan kita dan ada juga yang mengidam nak makan dek kerana terpengaruh dengan iklan2 di TV.

Saya bukan kata anda tidak boleh makan makanan yang saya sebutkan tadi, cuma pernahkah anda terlintas untuk membetulkan kekurangan nutrisi yang ada pada badan anda dengan mengisi zat2 penting untuk kesihatan diri anda? Takkan dah terhantuk baru tergadah ye tak? Takkan nak tunggu penyakit datang, baru kita nak cari ubat? Once dah datang penyakit, hati pun runsing..nak buat kerja pun terganggu kerana ketidakupayaan diri ketika itu.


Cuba anda lihat piramid makanan ni...cukupkah pengambilan makanan yang dicadangkan seperti di atas? Senangkah anda nak makan pelbagai cadangan makanan mengikut jadual? Mungkin sesetengah orang boleh tapi banyak juga yang tak boleh ikut dengan disiplin...

Supplement! Ya, saya cadangkan anda mengambil makanan tambahan atau dalam bahasa org putih dipanggil supplement. Ia mengandungi pelbagai vitamin baik yang diperlukan oleh tubuh kita. Mengapa perlunya supplement? Oleh kerana kita terlalu byk makan makanan yang terlalu banyak bahan kimia/pengawet/bertin dan sebgnya, eloklah kita tambahkan zat dalam badan kita dengan mengambil supplement. Shaklee adalah cadangan yang terbaik buat anda.

Kenapa saya cadangkan Shaklee
  • Shaklee sudah wujud selama 50 tahun..wahh..lama kan...dah establish produk dia..
  • Shaklee Selamat, Berkesan dan Semulajadi
  • Shaklee adalah produk mesra alam
Anda boleh layari website ini utk kenal dengan lebih dekat lagi tentang produk keluaran Shaklee.

Jangan belanja duit banyak2 kerana makan makanan yang tak berkhasiat. Kelak akan merana...Jom sihat dan cubalah produk Shaklee.


Sila hubungi saya di 012-9518850 | erpuzy@gmail.com utk sebarang pertanyaan atau pesanan. * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...