Monday, March 26, 2012

Preparation untuk bekal baby ke rumah pengasuh..



Assalamualaikum..

Inilah rutin saya setiap minggu di saat bekerja..my preparation utk hantar baby Zahra ke rumah pengasuh..

Sebelum ni saya pakai ice cube container. Sekarang saya guna tupperware kecik bulat comel ni plak..hehe..sebab Zahra dah makan banyak berbanding sblm ni.

Bubur zahra yg dah siap packing dlm tupperware..

Lepas aje blend, saya taruk dalam tupperware ni dan letak kat bahagian beku. Esok just ambik masuk dalam cooling bag sahaja.

Saya buat stok bubur untuk seminggu terus. :)
Macam2 cara lagi boleh buat. Ikut kretiviti masing2...







Di bawah ni pula adalah EBM yang dah beku iaitu stok EBM saya yang saya nak cairkan. Tips utk kasi cair bila kita bawa ke pengasuh, saya rendam dalam air biasa, bukan air panas ye, masa taruk kat bahagian tak beku peti ais..ni mlm sblm esok... Esok pasti akan cair dan mudah untuk pengasuh panaskan nanti.

Itu saje perkongsian dari saya tentang Bubur & EBM...

Salam Sayang, Nozi

1 comment:

  1. As'salam,
    Bubur tu boleh tahan bape lame..tak basi ke kalau sampai petang?

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...