Sunday, September 8, 2013

Jom kita detox untuk buang segala toksin!

Assalamualaikum,

Pernahkah anda tidak membuang air besar beberapa hari? Pasti perut terasa kurang selesa. Badan pun rasa lesu dan tak bermaya kan? Itu menunjukkan anda perlu membuat detoksifikasi iaitu membuang segala bahan buangan yg melepak atau terperam lama dalam usus anda. Anda perlu ketahui bahawa pentingnya detox ni utk menjaga kesihatan badan keseluruhannya. Kenapa saya ckp mcm tu? Ini kerana, jika toksin semakin banyak di dalam badan, apa saje pun zat yg anda sumbangkan ke dlm badan melalui segala mcm supplement, tidak akan berguna satu sen pun..sia2 je..Oleh itu, sedarlah bahawa pentingnya detox ni..

 
Selain masalah penyerapan zat2 dari vitamin, pembentukan toksin dalam badan boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius seperti:

》Sakit kepala yang kerap
》PMS
》Sakit sendi
》Keletihan
》Kulit melepuh
》Pencernaan bermasalah
》Halitosis (nafas berbau)
》Jangkitan yang berulang-ulang
》Kekurangan daya imun

Ok, apa nama produk Shaklee yg berfungsi untuk detox?

Ada 2 produk yg disarankan:

1) HERBALEX
 


》Ia direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.

》Herblex juga merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus.

》Disarankan utk mereka yg sembelit, TIDAK disyorkan kepada ibu yg menyusu atau mengandung.

2) ALFALFA

 
 

》 Diperbuat daripada tanaman organik alfalfa (Medicago Sativa) yang bebas dari pesticide, herbasid dan menggunakan baja bebas dari kimia. Dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”Akarnya 20 kaki kedalam tanah, dapat menyerap pelbagai nutrisi.

》 Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak  lebih dari 2500 tahun yang lalu. Tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi iaitu protin, amino asid, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim, dan fitokimia.10 biji alfalfa menyediakan nutrisi menyamai segelas susu.

》 Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yg membantu meneutralkan badan yang berasid, menghilangkan toxin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah serta mencantikkan kulit dan otot

》Melawan Alahan – memperbaiki keadaan kulit, hidung sensitive, kurap, bau badan, ulat air dengan berkesan

》Baik untuk perubahan patologi didalam usus dan perut- memperbaiki masalah saluran penghadaman seperi kembung, hyperacidity, ulser gastric, hepatitis dan sembelit.                

》Menyingkirkan lemak dan  kolesterol- kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, stroke,dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol

》Melawan tumor – memakan 30-50 biji sehari akan mengalkalikan badan anda, dengan itu membaiki sel2 kanser dan membuang tumor
  
》Melegakan keletihan  - sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

》Mencegah / merawat arthritis – melegakan kesakitan akibat arthritis.
        
》Menyokong kejayaan dalam laktasi kerana mereka membantu meningkatkan dan mengekalkan bekalan susu.

》Penghalang terbesar terhadap Serangan BAKTERIA.

》Diuretik HEBAT dan pengatur usus. Bahan kimia yang terkandung dalam alfalfa mempunyai sifat diuretik ringan, yang boleh menggalakkan kehilangan air dari badan. Oleh itu, alfalfa boleh melegakan bengkak disebabkan oleh pengumpulan air yang berlebihan.

Disyorkan kepada ibu yg menyusu atau mengandung. Boostmilk utk ibu menyusu tau!

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
SMS/whatapps : 012-9518850
Email: erpuzy@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...