Sunday, June 16, 2013

Hari Lahirku..

Assalamualaikum..

Apa khabar smua? Moga hari ini menjadi hari yang terindah dari hari sebelumnya..Saya happy hari ni..psl ape? Hehe..hari ni hari jadi saya..dah genap 33 tahun dah umur saya...terasa cepatnya umur ni meningkat. Pejam celik dah 30-an. kalau diimbaskan semula zaman usia belasan dan 20-an, terasa ingin balik semula ke umur tu dan buat yg terbaik dari itu lagi..begitulah apabila kita renung balik hari lampau kita...bila muhasabah, rasa ingin buat yg lebih baik lagi...yang buruk dibetuli, yang baik kenalah istiqamah...teruskan buat dan amal benda yang baik...


Mood letak gambo baby dah skrang..hihi...

Seperti biasa, bila tibanya hari lahir, ramai yg akan wish kat kita...first wish of course dpt dari suami tersayang..lps tu adik bradik, sanak saudara dan kenalan...dan yg keduanya yg paling membahagiakan adalah dpt wish dari ibunda (mertua)..sungguh gembira dengan kasih-sayang ini...moga kasih-sayang ini berkekalan sehingga akhir hayatku..Tkde lain yang lebih ternilai dari kasih-sayang...yg tk boleh dijual-beli...

Hari ni saya bekerja..biasanya ambik cuti kalo hari lahir..tp dah kerap sgt lately ambik cuti psl byk sgt halnya..so tk cuti la hari ni...it's ok...janji masih lagi sihat, masih lagi bernafas di bumi Allah, masih lagi ada org tersayang di sisi..itu yang penting....yang membuatkan bukan saya sahaja gembira, tapi anda juga pasti gembira jika berada dlm situasi mcm ni kan?..

Hadiah? First hadiah dah dpt in advance dah dari adik ipar...hihi..baju pregnant..Tq ye for the present..Dari luvly hubby? Owh..yg tu odw..tkpe lah...tk kisah pun psl hadiah, janji kehidupan diberkati dan sentiasa bahagia, tul tak? ;)

Sebenarnya banyak cabaran dan dugaan sepanjang hidup saya...mcm org lain jugak...ada psg surutnya...ada suka ada duka..ada susah ada senang...Namun, Allah bagi saya kekuatan untuk menghadapi saat2 itu..berikan saya jalan untuk selesaikan masalah dengan baik dan teratur...semuanya atas izinNya dan mmg dalam hati ini selalu ingin sesuatu yg terbaik, setiap apa yg berlaku itu adalah takdir dariNya dan kita sbg hambanya perlu selalu meminta pertolangan dariNya..jgn cepat putus asa dan sentiasa berusah untuk yg terbaik..

Menjadi anak, isteri, menantu, ibu mmg banyak cubaan dan dugaannya...antara kita dgn mak ayah, dengan suami, dengan mertua, dengan anak mmg tkkan lari dari cabaran..semuanya perlukan kesabaran dan usaha..Dan saya juga adalah ibu yang berkerjaya..Pengaturan hidup mmg perlu perancangan yang betul utk seimbangkan soal kerja dan keluarga..Begitu juga soal ilmu agama..Semuanya perlu diambil kira..

Itu saje luahan hati...agak kurang teratur sikit penyusunannya sori...hehe... :)

 
Comel kan...nk tenung lama2 biar dpt baby secomel ni..hehe..


Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...