Wednesday, June 5, 2013

Musim demam..awasi anak2 anda..

Assalamualaikum..



Ketika ini cuaca panas agak terlampau tinggi. Bila tgk suhu dalam rumah saya, dalam 34 darjah celcius juga panasnya. Ya Allah, semua ini bukan salah pengaturanMu tetapi semuanya akibat oleh perbuatan tangan manusia sendiri yang rakus mencari kekayaan dunia sehingga tidak menyedari bahawa bumi ini telah dinodai, diterokai dan ditandusi dengan kegiatan pembangunan yang dianggap maju. Bumi sudah tiada rupa yang dahulunya dihiasi tumbuhan hijau di serata ceruk..redup suasana, dingin rasanya.

Anak saya yang sejak thn lps tak kena demam, boleh kena demam dek kerana cuaca agaknya yang terlampau tinggi. Dia biasanya adalah seorang anak yang tahan lasak. Kakak adik demam, dia steady lagi..tapi kali ni dia tak dpt melawan. Untuk itu, saya amalkan Meal Shakes untuk anak2 saya. Meal Shakes yang dibancuh dengan fresh milk membuatkan mereka jatuh cinta pada susu segar. Semoga Allah izinkan usaha ini dan anak saya cepat sembuh.

Awasi anak2 kita jgn terlalu lama demam. Ada juga yang jenis demam mlm sahaja dan ikut pengalaman, ia kerana ada bakteria/virus yg membuatkan dia hanya demam di waktu malam. Pengambilan antibiotik sebenarnya tidaklah digalakkan. Pernah terbaca satu keratan di klinik, mmg antibiotik tidak digalakkan kerap diambil. Tapi, apa2 pun kita kena ikut nasihat doktor.

Justeru itu, utk memberi ketahanan tubuh buat si kecil, eloklah kita jaga pemakanan dia. Makan makanan berkhasiat dan cukup segala nutrien yg diperlukan. Saya kini cenderung mengambil supplement krn mmg saya akui, pemakanan anak2 kurang seimbang. Mereka sebenarnya tidak suka sayur-sayuran dan hanya pilih buah2 tertentu sahaja. Setelah yakin dengan Shaklee, saya membuat keputusan utk study mengenai Shaklee, kesahihan technology yang digunakan dan halal atau tidak sumbernya. Semuanya telah saya selidiki dan saya yakin untuk teruskan.

Biarlah saya habiskan duit utk jaga kesihatan daripada saya habiskan duit utk perkara yang tidak berfaedah. Kesihatan merupakan nikmat yang sukar digalang ganti.

Sila hubungi saya sms/whatapps di 012-9518850 | erpuzy@gmail.com utk sebarang pertanyaan atau pesanan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Salam sayang dari Nozi…

 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...