Wednesday, March 28, 2012

Ingat Allah, Cintai Allah..tingkatkan keimanan dan ketakwaan kepadaNya

Assalamualaikum,

Tak kenal maka tak cinta! Ye, betul tu...Ilham saya terbit dari kata2 kakak saya sebentar tadi...Mmg betul sebenarnya...kita perlu kenali Allah, barulah lahirnya perasaan cinta yang mendalam di lubuk hati...Apabila kita semakin dekat denganNya, kita akan rasakan ketenangan yang abadi..yang tiada tolak bandingnya...

Bilamana mencintai Allah melebihi segala-galanya, walau sebesar mana ombak dan badai dugaan menimpa kita sekalipun, menghentam gagah ke atas diri kita, pasti kita dapat menghadapinya kerana kita tahu hanya Allah Tuhan Yang Satu yang dapat menolong kita dan berdoa kita tak putus2 kepadaNya, pasti kejayaan dan kebahagian muncul mengintai kita suatu hari nanti.

Perkara yang agak mudah untuk kita lebih kasih dan mencintai Allah adalah dengan melihat keindahan ciptaannya, keunikannya, kehalusannya yang tiada taranya.Lihat dunia ini, berhias bukit bukau, hutan dan rimba, batu-batuan, laut pantai yang begitu indah luas saujana mata memandang.. Lihatlah diri kita sendiri yang begitu halus diciptakanNya. Urat saraf yang berselirat hidup bersama rohnya, degupan jantung yang tiada hentinya memainkan peranan untuk segala sistem di dalam badan kita. Semua organ-organ badan kita yang semuanya mempunyai peranan masing-masing..segalanya diatur penuh halus dan teliti..Itulah keajaiban ciptaan Allah yang kita perlu fikirkan dan hayati…Allahuakhbar!!! Sesungguhnya, Allah Tuhan Yang Maha Besar lagi Maha Agung . Hanyatilah juga segala maksud Nama-nama Allah, Asma Ulhusna 99 nama-nama Allah…Di situ, kita kenali Allah..

Semoga hati kita, jiwa kita sentiasa ingat padaNya. Tips yang saya pegang, ingat bila kita akan mati..Justeru itu, kita pasti akan sentiasa ingin tingkatkan keimanan dan ketakwaan kepada Yang Maha Esa.

Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk dari diri saya sendiri…selamat beramal dan selamat mencari lebih banyak lagi ilmu agama…ada ilmu,ada perkongsian dan istiqamah dalam beramal…

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...