Friday, March 23, 2012

Tambahkan kualiti susu ibu dengan Shaklee Set Penyusuan

Asssalam...

Salam petang...Tiba2 rasa nak tulis pasal kenapa ibu2 perlu mengambil supplement untuk menyusu walaupun susu tidak bermasalah dan cukup untuk bayi..

Pernah sblm ni ketika saya pegi ke klinik, nurse ada nasihatkan untuk para ibu yang menyusu badan supaya makan makanan yang berkhasiat supaya susu jadi berkualiti...kalau makan tak jaga, tak ada zat, susu ibu tak cukup khasiatnya.... Memang betul, susu badan ni berkhasiat dan pilihan yang paling tepat buat anak kita sekiranya kita jaga pemakanan kita kerana zat2 makanan itu akan mengalir ke tangki susu kita.....Di sini saya nasihatkan kpd ibu2 supaya jangan terlalu mengambil mudah dan jadikan susu formula sebagai makanan dan minuman bayi kita. Ok, berbalik semula mengenai susu ibu tadi...Jika kita fully breastfeed, kita kena jaga juga makan kita spt nurse kata tadi..Ibu2 menyusu perlu makan makanan berkhasiat untuk pastikan susu itu berkualiti buat bayi mereka..cuba tgk carta2 makanan di bawah...inilah carta makanan yg berkhasiat yang perlu diambil secara sistematik!



Jika saya tanya anda smua, anda rasa sekarang ni anda makan makanan smuanya berkhasiat tak? Mungkin kita kata, ya..saya makan smuanya berkhasiat...oklah kalau begitu...tapi, tahukah anda smua bahawa makanan kita banyak terdedah dengan bahan kimia...sbg contoh, sayur-sayuran, buah-buahan tak kiralah imported fruit ataupun buah-buahan tempatan...smuanya menggunakan bahan kimia untuk bagi ia lebih tahan lama untuk dijual, walaupun dah basuh sblm makan, ada juga bahan kimia yg dah meresap ke dalam sayur atau buah-buahan itu tadi...Bagi ibu2 yang berpantang pula, sudah pastinya makanan ketika itu tidak cukup khasiatnya kerana anda sedang berpantang kan..sebut berpantang, pastinya banyak makanan yang perlu kita skip. Secara tak sedar, susu kita sebenarnya sudah kurang khasiat dan kualitinya...badan kita ketika berpantang pun kurang bertenaga kerana makanan kita agak terhad ketika itu..

Sbb tulah saya ambil supplement untuk diri saya dan untuk tingkatkan kualiti susu saya...Sekarang ni saya ambil Set B sahaja dan alhamdulillah, badan pun rasa sihat dan bertenaga dan saya rasa lebih yakin untuk menyusu bayi saya...satu lg...keje kat pejabat pun dah tk mengatuk mcm dulu...Kalau tak, sure asik mengantuk aje..InsyaAllah...sedikit sebanyak tu kena usaha supaya mendapat kesempurnaan dalam penyusuan...Smuanya ini atas izin Allah jua...hanya kita yg perlu berusaha untuk menjadikan sesi penyusuan kita lebih berkualiti dan diri kita juga lebih sihat dan bertenaga..


Hmmm..nk cakap satu benda lagi sebenarnya....bila dah ambil supplement2 mcm ni, minum air tu mmg perlu untuk pastikan zat2 yg ada menyerap sebaiknya dalam tubuh badan kita...Igt lagi semasa saya pernah mendengar ceramah dari seorg ustazah sblm ni...petua kesihatan dan awet muda ni salah satunya adalah rajin minum air kosong banyak2...saya fikir balik,hmm nampaknya saya dapat 2 dalam 1 kebaikanlah...saya nk pastikan saya tk bazirkan mkn supplement...saya minum air byk2 untuk pastikan ia berkesan....lagi satu ye...nk dikongsikan di sini....mmg sistem perkumuhan jadi baik punya lps mkn Set B ni...sblm ni saya akui mengalami sembelit yg agak teruk jugak..skrang sembelit sudah tiada lagi...

Jom fully breastfeed!!!

Jika anda ingin ketahui lebih lanjut untuk set penyusuan, sila klik di sini..


Sila hubungi saya melalui Hp atau whatapps di 012-9518850 | erpuzy@gmail.com utk sebarang pertanyaan atau pesanan.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...