Tuesday, March 20, 2012

Anak kecilku meragam lagi..

Assalamualaikum,

Dah lewat mlm...tapi jari-jemari terasa nak menaip sesuatu..mlm ni dah mlm keempat baby saya menangis malam sebelum lena tido. Waduh2..mmg rasa agak penat,tapi semua ibu2 akan alami benda yang sama jika anaknya tak berapa sihat. Baby saya ni selsema. Dah 4 hari. Kesian kan kalau budak2 kecik selsema. Lagi lah jika masih bayi. Baru 8 bulan, Nur Iffah Zahra nama bayi saya yg ketiga ni.Agak agresif anak ketiga ni ye..asik nak marah aje. Bila time tak sihat mcm ni lagilah kuat marahnya. Tersumbat hidungnya, berair hingusnya lagi..sape tak marah...baby pulak tuh...nk buang hingus pun tak reti...
Saya ada beli pump modu untuk mengepam susu...ada juga skali diberi set untuk menyedut hingus. Saya ada guna juga...tapi biasa la baby ni mmg tk suka org main hidung dia banyak kali...dia mengelak jugak la time nak sedut....tapi saya mmg suka alat sedut dari Modu pump ni...senang sgt...
Tadi, masih meragam...beri susu tak nak, dah kenyang kot sbb baru je lps menyusu. Saya takde arah dah nk pujuk dan dodoi dia...last skali saya berdiri..peluk dia dan dodoi....barulah dia lena dalam pangkuan saya....kadang2 dia nk mcm tu..kadang2 dia nak tido sambil hisap susu...pelbagai...kena ada instinct apa kehendak dia..cuba segala cara...

Tiga anak tiga ragam kan...hehe...anak yg first dulu senang sgt2 ...tido senang...tak banyak ragam..yang kedua plak...agak hebat ragamnya dan pantang letak je trus nangis...sehingga ada yang kata, kena sawan tangis...Yang ketiga ni balance kot...ada kalanya begitu mudah dan beri kerjasama kat mamanya...tk nangis..tak meragam..hehe...tapi, time meragam...habis mama dan papa ler memujuk selang seli...huhu...

Tapi, apa2 pun...seronok ada anak ni..Syukur Ya Allah, manisnya nikmatMu ini...mudah-mudahan saya lebih tabah dan sabar dan lebih rasa kasih-sayangNya dengan nikmat anak yang Dia kurniakan...

Hmm..cukuplah celoteh kosong saya...anak2 smua dah tido...saya pun ada benda skit nak baca sblm tido..gali ilmu..gali dan terus gali...

Ilmu takkan habis...nite.. :)

Sekian,
Nozi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...