Saturday, September 28, 2013

Kenapa saya join bisnes Shaklee?

Assalamualaikum..

Hari ni saya baru je buat perubahan pada FB, fan page update dan update blog dari masa ke semasa. Bagi saya inilah masa yg berfaedah yang saya habiskan ketika waktu rehat dari bekerja makan gaji. Setiap weekend, saya buat part time untuk bisnes Shaklee. Update blog, buat promosi ke sana sini, buat analisa orang masuk blog ramai mana, cara nak upkan ranking dalam google dan macam2 lain.

Ni gambar saya, kalau nak kenal. Baru je update kat fb saya (ZieShaklee). Nak kasi orang kenal la kan. Kalau tak, susah nak buat bisnes..hehe.


Inilah yang saya akan ajar kawan2 jika join bisnes Shaklee dengan saya. Copy setiap yang saya buat. Masuk group leader yg dah berjaya, ye memang kita ada group kat FB yang akan guide satu persatu macamana nak berjaya macam jutawan2 Shaklee. 

Saya memang dah keje makan gaji dan gaji saya pun dah cukup untuk tampung diri dan keluarga, dapat buat saving dan sebagainya. Pasti ada yang ckp,kenapa masih cari duit,buat part-time macam ni? Ye, bagi saya saya perlu cari alternatif lain utk kebaikan saya dan keluarga. Masa depan kita, kita takkan tahu, kerja makan gaji sampai bila dan syarikat yg kita kerja pun macamana nanti. Lagipun saya kerja swasta, utk pencen nanti saya akan hanya bergantung pada KWSP aje. Bayangkan 20 tahun lagi duit KWSP tu boleh dipakai selama brapa tahun aje. Nilai matawang kita pun semakin turun. Itulah salah satu sebabnya kenapa saya buat bisnes Shaklee. Dan saya akan follow leaders kat atas untuk berjaya.

Selain dari itu, suka untuk saya ingatkan, menjaga kesihatan itu amatlah penting. Saya bukan hanya ingin mencari duit lebih, tapi yang paling utama saya nak jaga kesihatan biar sihat untuk anak dan suami. Bila kita ni sebagai ibu jatuh sakit, bukan saja suami yang susah tapi anak dan seluruh keluarga. Sekarang pun anak2 saya pun mengambil supplement Shaklee. Alhamdulillah mereka selera makan dan kalau demam pun sekejap je dah kebah, dalam sehari dua je..Syukur, saya takkan lupa ini semua atas izin Allah. Penawarnya ada dalam produk Shaklee. Selain itu, amalan sunnah pun takkan saya lupa. Jadi, sambil2 makan dan dapat faedah dari produk Shaklee, saya rasa eloklah kiranya saya share kpd semua orang di luar sana. Mana tau kot2 ada yang mengalami masalah yg sama kan. :)

Untuk merealisasikan impian, sudah tentu kena ada target (aim), kena ada tujuan. Inilah checklist impian saya (checklist ni akan saya update dari masa ke masa):
  1. Jaga kesihatan
  2. Kumpul duit utk masa depan
  3. Penuhkan tabung umrah, nak ajak mak ayah pegi sekali
  4. Tambahkan dan maintain bagi duit belanja bulan2 kat mak bapak & mertua
  5. Boleh bersedekah kepada yang memerlukan
  6. Boleh bantu orang yang memerlukan
Last but not least, sejenak saya mintak kwn2 fikir sblm saya akhiri post kali ini. Di waktu Pagi/tengahari/malam adakah kawan2 makan cukup gizi? Tgk nasik lemak kat bawah tu. Berlemak dan berminyak kan? Kalau area Kerteh ni biasanya manis dalam nasi dan kuahnya tu sure ada.

 

Kalau kita perhatikan juga, selain nasi lemak, lain2 sarapan pagi kita tu ada sayur tak? Protein? Buah-buahan? Karbohidrat? Ye, memang ada karbohidrat ada protein, tapi ada ke sayur dan buah? Mungkin terlebih kandungan lemak/minyak/gula? Dengan Shaklee, anda dah bekalkan khasiat yang ada dalam sayur dan buah dalam diet seharian anda dan juga anda boleh kurangkan kolestrol serta lebihan lemak dalam badan. Jadi, sama2 kita fikirkan untuk kebaikan diri dan keluarga... ;)

Nak harga istimewa?
Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
Shaklee ID: 860714
SMS/whatapps : 012-9518850
Email: erpuzy@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...