Saturday, September 7, 2013

Masalah Kegemukan? Kuat makan? Nak kontrol makan? Beliau Turun 17kg dalam masa 4 bulan!

Assalamualaikum..

 
(Gambar sekadar hiasan)

Masalah kegemukan sememangnya menjadi satu masalah besar buat mereka yang sukar turunkan berat badan. Terdapat pelbagai jenis kegemukan sebenarnya ada gemuk air, gemuk hormon, gemuk sebab makan banyak dan macam2 lagi.

Sumber : Aula

Percayakah anda bahawa Pn Herny telah turun 17kg dengan produk Shaklee..Selama 4 bln dia menggunakan shaklee utk kurus dan dia berjaya turunkan berat badannya. Ye, dengan hanya menggunakan SLIMMING SET SHAKLEE berat badan dia turun sebanyak 17kg.

 
Gambar: Pn Herny

Berikut adalah vitamin2 utk Set Slimming Shaklee:

1) CINCH/ESP- Seperti yang anda sedia tahu protien adalah asas utama kepada pembinaan otot Dan otot adalah mesin pembakar lemak dalam tubuh, Jadi wajarla kan ini yang kita bina dalam tubuh kita. So ape bezanya CINCH shake? Ia mengandungi leucine yang mengekalkan jisim otot dan membakar lemak dalam tubuh. So u lose INCHES baju makin longgar gitu.

2) Lecithin: Agen pencair lemak yang diperlukan untuk mencairkan lemak dalam tubuh sebelum dimendapkan menjadi sebahagian dari tubuh kita

3) Alfalfa : kaya serat yang membantu mengangkut lemak yang dah dicairkan keluar dari tubuh melalui sistem perkumuhan. Ia juga kaya dengan serat yang membantu buat anda merasa kenyang dan tidak rasa untuk mengudap makanan yang tidak sihat.

4) CINCH Energy Tea: Menjadi minuman low kalori dan meningkatkan metabolisma dalam tubuh yang memenuhi keperluan tenaga di antara waktu makan anda.

5) HERBLAX: Julap lembut membersihkan kotaran-kotoran dalam usus agar penyerapanm nutrisi lebih optimum dan BONUS- lemak dapat diangkut keluar.

Selain daripada itu, beliau juga mengamalkan tips berikut.


1) Kawal Kalori- untuk menghilangkan berat badan calori control sangat penting. Panduan asas  keperluan kalori harian

Lelaki: 2500 calori
Wanita: 1600-2000 calori


Boleh rujuk kevinzahri.com dan cekodok.com untuk tahu kalori makanan yang anda makan dan makanlah kalori kurang dari keperluan kalori harian untuk menurunkan berat badan anda dengan kadar segera.

2) High protien dan low carbohidrate diet

3) Air minimum 3 Liter sehari
Air masak adalah antara agen penting dalam proses pembakaran lemak dalam tubuh kita kerana ia meningkatkan kadar metabolisma. Otak kadangkala tidak boleh membezakan antara haus dan lapar. Oleh itu, minum air secukupnya untuk menentukan sama ada kita benar2 lapar atau sebaliknya.

4) Exercise/workout: senaman ringan selama 15 minit 2-3 kali seminggu sudah memadai jika anda t tiada kuasa nak exercise sampai 30 minit setiap hari ;)
 
Tips ini memang menjadi dan anda perlu mencubanya.
Sila hubungi saya segera!

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
SMS/whatapps : 012-9518850
Email: erpuzy@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...