Sunday, September 22, 2013

Set Shaklee untuk masalah resdung,sakit kulit..

Assalamualaikum..

Just nak share kepada pembaca.Sebelum ni saya punyai masalah resdung yang boleh dikatakan teruk la utk saya. Saya biasanya akan pergi ke klinik dan doktor akam kasi ubat selsema/alergi. Mcm2 ubat saya dah cuba tapi mcm tulah,sekali ambik sekali ok,kemudian kena ambik lagi bila silap langgar pantang..Nak berpantang makanan ni memanglah kelemahan saya. Susah betul nak berpantang kalo bab2 makanan nih. Pantang tengok ada la..hehe.

Ubat yang biasa doktor kasi adalah clarinase,zyrtex,dan banyak lagi saya pun dah lupa dah sbb lama dah saya tak makan. Dalam fb saya ada seorang kwn yg selalu share pasal Shaklee. Mulanya saya baca mcm tu je, tapi suatu hati saya tergerak hati nak cuba produk Shaklee sbb saya tgk Shaklee ni semakin terserlah kelebihannya sbb tgk ramai yg ambil Shaklee sebagai supplement mereka. Dalam hati terdetik,pasti bagus produk ni.

Saya pun terus buat order. Masa tu kebetulan saya breastfeeding dan saya ambil set breastfeeding yg mana set resdung,alergi dan termasuk sekali. Selepas sebulan saya makan, masalah alergi saya makin kurang dan resdung saya,eczema sakit kulit saya, dah beransur hilang..Sblm ni saya dah jd vegetarian dah..ikan,ayam,daging semuanya saya tam boleh makan. Makanan laut apatah lagi. Sedihnya tak terkata. Tapi kena banyak bersabar la kan, ni semua ujian dari Allah.

Sekarang saya dah memang setia dgn produk Shaklee dan saya dah tambah a few produk dari Shaklee utk kesihatan yg lebih baik dari semua aspek.

Saya perkenalkan set yg saya ambil.

Utk alergi,resdung,eczema/sakit kulit:
Set G
♥ Vitamin C
♥ B Complex
♥ Alfalfa
 
 
Fungsi setiap vitamin di atas adalah seperti berikut:
 
Alfalfa
  • Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.
  • Berfungsi mengurangkan keradangan sakit terutamanya akibat resdung (sinus),alergi (allergy) dan gegata (hives).Tetapi penyakit SLE tidak boleh mengambil Alfalfa.

Vitamin C
  • Bertindak sebagai anti-histamine (iaitu bahan penghalang alergi) tanpa perlu mengambil drugs anti-histamine yg mungkin ada side effect.
  • Menstabilkan perngeluaran histamine dlm badan.
  • Membantu menyempitkan tiub bronkiol
  • Meningakatkan fungsi T sel dan macrophage (fungsi sistem ketahanan badan dan sel darah putih)
  • Menigkatkan proses oksigenasi pada sel2 dalam tubuh badan
  • Meningkatkan penyembuhan tisu2 dalam badan

B Complex
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga
  • B6 penting utk pemuliharaan selaput lendir yg sihat dan membantu pengeluaran antibodi dalam badan
  • Membantu dalam membina protin dalam tubuh
  • Membantu hati dalam menghasilkan glikogen yg diperlukan oleh kulit untuk menggantikan sel2 yg telah mati
  • Membina sistem saraf yang berfungsi sebagai anti-stress (anti-tekanan).
Testimonial:


Rata2 ada yang kata mahal la, tak mampulah..tapi sebenarnya penyakit ni jika sembuh seribu nikmat yang tak terhingga. Biarlah duit yg kita cari penat lelah bekerja menjadi sesuatu yang bermanfaat utk diri kita,kesihatan kita. Bila kita sihat, semua orang gembira. Kalau kita sebagai ibu bapa, pasti kita nak besarkan anak dalam keadaan sihat. Jadi, tepuklah dada tanyalah diri.. ;)

Sila share buat kenalan,saudara-mara dan sesiapa shj yg anda sayang. Sekadar share pun anda dah kira memberi sesuatu yg bermanfaat utk semua..ilmu bermanfaat..in sha Allah anda akan diberi kemudahan dalam setiap urusan..

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
SMS/whatapps : 012-9518850
Email: erpuzy@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...