Wednesday, May 1, 2013

Masih belum terlambat!

Assalamualaikum..

Sudah sekian lama saya tak update blog ni dan hari ini saya mulakan semula kerana saya rasa saya perlu share pengalaman saya untuk kebaikan semua bukan utk diri saya sendiri.

Mengapa saya ingin berblogging semula?

Ianya bermula dengan kesedaran diri saya sendiri selepas mengetahui rakan sekerja saya mengalami sakit yang sangat kronik iaitu KANSER. Berumur dalam 30-an memang teramat muda untuk menghadapi penyakit yang sebegitu berat. Tapi, apakan daya, takdir Ilahi menentukan segalanya. Beliau sedang bertarung melawan penyakit tersebut. Dengan tinggi 160cm dan berat sudah menceceah 40kg memang teramat kurus. Beliau sekarang sedang membuat rawatan kemo dan ianya amatlah berat dan perit untuk ditanggung.

Itulah sedikit kisah yang menjadi pemangkin untuk saya terus menjadi pengguna Shaklee. Ingin menjaga sebaik mungkin kesihatan diri dan keluarga. Semoga Allah menyembuhkan penyakit rakan saya dan Allah masih memberi saya dan keluarga nikmat kesihatan yang tidak dpt ditukar ganti dengan wang ringgit.

Biarpun saya akan habiskan beratus ringgit untuk kesihatan, saya anggap itu berbaloi kerana saya sedang berusaha untuk hindarkan diri daripada penyakit. Kerana kita perlu ingat, kita kena ada usaha untuk diri kita. Barulah kita layak untuk tawakkal pada Allah.

Saya mulakannya dengan Bismillahirrahmanirrahim...


Testimonial diri sendiri untuk dikongsikan buat pembaca blog, setelah beberapa bln saya tinggalkan Shaklee dan saya mulakan semula, ketika ini anak kecil saya sudah setahun lebih dan susu saya semakin kurang. Setelah makan semula Shaklee set B untuk ibu menyusu badan, alhamdulillah, amazing! susu saya banyak dengan ketaranya. Syukur alhamdulillah..

Saya juga makan Ostematrix iaitu bagus untuk kesihatan tulang belulang kita. Memang badan saya terasa segar dan tak rasa lenguh2 selepas mkn sblm tidur. Syukur Ya Allah atas keiizinanMu semuanya. :)

Selepas ini, saya akan tambah lagi pengambilan supplement Shaklee yang lain spt Nutriferon untuk kuatkan imunisasi, Performance Drink + Meal Shake untuk kekuatan dan tambahan nutrien nak hadapi puasa ganti juga. Dalam pada masa yang sama, saya tidak lupa amalkan sunnah Rasul kita iaitu amalan madu.

Itu saje buat masa ini perkongsian yg tak seberapa. Sehingga berjumpa lagi.


Sila hubungi saya sms/whatapps di 012-9518850 | erpuzy@gmail.com utk sebarang pertanyaan atau pesanan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Salam sayang dari Nozi…
 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...