Friday, April 11, 2014

Vitalea dan sejarahnya

Assalamualaikum..

Salam pagi Jumaat..

Hari ni saya nak share pasal Vita-Lea. Produk ni memang dah lama Shaklee hasilkan daripada packaging lama yang akak klasik, sehinggalah kepada packaging sekarang.


Dah baca artikel di atas?

Vitalea Iron Formula, ada 120 tablets dalam satu botol dan boleh tahan selama 2 bulan.

Ia dikenali sebagai Multivitamin atau Multimineral
- Apa yang dimaksudkan dengan multivitamin ini? Ia merupakan makanan tambahan (supplement) yg seimbang diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Ada soalan: " Ala, buat apa nak makan pil2 vitamin ni. Makan je benda2 semulajadi. Takyah la nk bergantung pada supplement ni aje...bla.bla..bla.."

Ok, memang betul la kita tak boleh bergantung pada supplement berbentuk pil sahaja. Kita perlu juga makan makanan yg belum diproses seperti buah2, sayur2 dan segala bentuk bijirin. Memang yang tu kita tkle skip terus. Kalau tak, kenapa pula klinik kerajaan atau swasta, bagi jugak vitamin2 untuk kita makan terutama ibu2 yang mengandung/hamil/pregnant??? Maksudnya, kita boleh tambahkan khasiat/nurtien dalam badan kita dengan mengambil vitamin2/supplement2 ini. 

Soalan lagi: "Kenapa nak tambah2??"

Adakalanya, makanan atau buah yang kita makan tu sudah kehilangan zatnya, akibat terlebih masak (sayur cthnya,kalau terlebih masak hilangla zat dia, buah pula kalau yang diletak pengawet utk tahan lama, zatnya pun dah kurang)..Memang betul, vitamin2 ni pun diproses, tapi ia diproses secara klinikal, maknya ia diuji samaada masih berzat setelah diproses atau sebaliknya. Ujian dilakukan..

Anda boleh doktor untuk lebih sahih.. :)

Ok, berbalik semula cerita tentang Vitalea. Apa kebaikan jika kita ambil produk ni?
  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh (ni bagus sgt kita amal utk jaga dari awal. Bukannya dah sakit kronik baru nak cari2 supplement)
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata (haa,ni mcm kita nk pastikan organ2 dalaman kita ada maintenance/servis la..supaya tahan lagi lama)
  • Meningkatkan kekuatan tulan dan sistem imunisasi (makin tua makin reput tulang,so bagus kita jaga dari awal)
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas (ni utk elak terjadinya kanser)
Apa istimewanya Vitalea berbanding multivitamin lain?
  • Disokong oleh 7 kajian klinikal
  • Teknologi salutan mikro mambantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningakatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel2 baru
  • Vita-Lea menjalani lebih daripada 340 ujian kawalan mutu untuk memastikan ketulenan dan potensi produk.
Tak caya lagi? hehe, pilihan di tangan anda. Saya sendiri pun dah cuba dan rasai hasilnya. Daripada tangan dan muka dan bwh ketiak gatal2 dan tk boleh tahan bila duduk di kawasan panas, sekarang semua derita itu sudah pun berakhir..menangis sendiri ketika sakit dan di sini saya kongsikan supaya derita itu tidak lagi ditanggung oleh org lain yang berpenyakit seperti saya. Alhamdulillah, semua atas izin Allah...syukur...

Nak tanya lagi??
Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
SMS/whatapps : 012-9518850
Email: erpuzy@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...