Saturday, May 10, 2014

Cabaran dalam bisnes Shaklee

Assalamualaikum..

Hari ni baru berpeluang menulis. Biasalah, kalau part time, kena bahagikan masa bebetul supaya tiada yang diketepikan. Bagi saya, walaupun ada cabaran2nya, itulah hakikat yang kita perlu terima jika menceburkan diri dalam bisnes. Apa-apa perniagaan pun takde lagi yang cakap, fuhh, senangnya buat bisnes ni, petik jari je semua jadi. No such thing words akan keluar dari mereka yang betul2 buat bisnes yang betul. Kenapa saya kata macam tu? Ada juga ke bisnes yang tak betul. Hehe...Actually, ada dan berlambak2...cuma kita je kena fikir dan tgk logik dan kesahihan bisnes plan yang dijalankan.

Saya yakin, bisnes Shaklee belum ada plan yang tak betul lagi. Setakat ni saya baca saya alaminya semuanya mengikut apa yang digariskan dalam buku panduan bisnes Shaklee. Memang follow the rules. Dan tiada sebarang penganiayaan.

Ok, berbalik semula kepada cabarang ketika buat bisnes Shaklee. Memang ada la buat saya yang buat Shaklee secara part time. Tapi jangan kata, yg buat full-time tkde cabaran ye. Semua ada. Tak kira apa pun. Tapi, kenapa nak takut utk hadapi cabaran, itu adalah perkara biasa. Dan inilah yang mendidik saya ketika buat bisnes shaklee.

Waktu kerja office dari pukul 8pg-5ptg. Selepas waktu kerja, selepas dinner, saya akan start buat shaklee. Guna Fb dan blog. Kat Fb saya gunakan teknik rahsia saya untuk post kat fb hari2 tak kira waktu. Ha, nak tau, jom join bisnes Shaklee dengan saya. :) Kat blog pun saya gunakan teknik yang sama. Alhamdulillah, syukur ada teknologi canggih. So, gunakan saje.

Cabaran sekarang adalah masa saya. Ada kalanya saya tak sempat ikut plan saya atas beberapa sebab. Tapi, itu bukan sebab utk saya putus atas. Saya sekarang sedang pregnant 5 bulan dan kali ni perut agak besar dan badan saya takde la naik mana, biasa2 je. Jadi agak berat menampung berat perut..hehe..takpe..janji baby ok...baby pun menendang mak ai, mcm main bola..boy kot..hopefully baby boy...sbb dah ada 3 puteri comel...hehe...nk geng ngan papa dia plaks...sian papa tkde geng..

Cabaran lain, biasa la..tkde bisnes yang tkde competition. Memang ada persaingan tapi ala, Malaysia ni ramai penduduknya..hari2 bertambah2..hehe...apa nak ditakutkan. Ingat mcm ni je, sumber rezeki tu Allah yg bagi dan adalah tu sebab kenapa dia bagi cabaran kat saya buat masa ni. So apa yang saya perlu buat adalah saya perlu sabar dan sentiasa istiqamah dalam apa yang saya buat.


Inilah pegangan saya. Saya takkan mengalah. Saya akan terus bangkit. Bangkittttttt!!!..

Apa yang menguatkan lagi diri saya adalah tips2 yg diberikan dan dorongan yang diberikan 'mak' saya Nurul Aula'. Beliau sangat positif dan sangat prihatin tentang segala masalah saya. Sayang mak.. :) And thanks mak sebab slalu tlg saya dan bagi semangat serta guideline kpd saya tak putus2..hari2 tau...

So, saya sendiri pun akan buat perkara yang sama. Akan jaga 'anak2' saya mcm 'mak'saya jaga saya.
 
Berminat nak join Shaklee bersama saya dan group kami??? Jom daftar with me now...


Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan/pesanan:

Nozilawati Idris a.k.a Nozi
(Shaklee - Independent Distributor)
SMS/whatapps : 012-9518850

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila like page FB kami : https://www.facebook.com/shakleeforyou

Salam sayang dari Nozi…

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...